۱۴ فروردین ۱۳۹۰، ۱۴:۱۸

حسینی:

توجه به بسته بندی صنایع دستی آذربایجان غربی ضروری است

توجه به بسته بندی صنایع دستی آذربایجان غربی ضروری است

ارومیه - خبرگزاری مهر: مشاور و نماینده معاونت صنایع دستی کشور گفت: با توجه به قدمت دیرینه صنعت صنایع دستی آذربایجان غربی در سطح کشور صنایع بسته بندی این صنعت در استان باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه،علی حسینی ظهر یکشنبه در جریان بازدید از نمایشگاهها و فروشگاههای استان اظهارداشت: آذربایجان غربی از استانهایی با صنایع دستی غنی وبا ارزش است که مطالعه و راه اندازی صنایع بسته بندی صنایع دستی در آن به رونق صادرات و فروش محصولات می افزاید.

وی ادامه داد: نمایشگاهها و فروشگاههای صنایع دستی در مبادی ورودی و خروجی و پایانه های آذربایجان غربی باید توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز دراین بازدید گفت: صنایع دستی ایرانی بعنوان میراثی گرانبها باید به سبد کالاهای خانواده ها وارد شود تا با گذشت زمان جایگاه خود را در میان نسلهای بعدی حفظ نماید.

اسدالله علیزاده همچنین با اشاره به برنامه های سال 90 این اداره کل افزود: درصورت تامین و تخصیص اعتبار کافی، در سه گروه آموزش و حمایت از تولید، توسعه و ترویج و امور بازرگانی فعالیتهایی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: از جمله اولویتهای کاری این حوزه، تلاش برای راه اندازی دوره های آموزش سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی، تهیه پرونده های ثبت میراث معنوی درحوزه صنایع دستی با استاندارد سازی، انجام پژوهش های میدانی و کتابخانه ای و راه اندازی کتابخانه تخصصی است.

معاونت صنایع دستی آذربایجان غربی در نوروز90 در بیشتر شهرستانهای استان با حضور هنرمندان و صنعتگران بومی اقدام به برپایی حدود 100 غرفه نمایش و فروش اقلام و کالا های صنایع دستی کرده بود.

استان آذربایجان غربی با 60 رشته صنایع دستی بومی، 17 شرکت تعاونی دارد.

کد خبر 1280430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha